Saturday, October 8, 2011

Nolifewithout'toekomst

Studeren in Amerika of toch maar in Amsterdam..
kapster of sta je later aan het hoofd van je eigen bedrijf..
loodgietster of zo knap dat je wel model kan worden...
hard werken of ben je meer een relaxtype..
hartchirurg of val je al flauw zodra je bloed ziet..


Ja ik weet 't ladies kiezen is moeilijk!
Ik weet zelf namelijk ook nog helemaaal not wat ik later wil.. alleen wat ik juist niet wil hahaha.
Maar één ding weet ik wel: als je geen poetsvrouw wilt worden moet je er wel iets voor doen.. dus laten we dat dan maar gaan doen hè! (Niets tegen de poetsvrouw btw, we waarderen het namelijk allemaal uiteindelijk toch wel heel erg dat er iemand poetst)

Ik heb afgelopen week weer een opdracht moeten doen voor school waarbij je je toekomst moest beschrijven in een brief naar jezelf, en ik kan je vertellen; mijn brief is een groot verzonnen verhaal:
(ik zou het natuurlijk wel willen dat het echt gebeurt haha)
 Ik ben 'international management' gaan studeren in Amsterdam, waarna ik voor 3 jaar in New York ging wonen om het hoofdkantoor van mijn fashionbedrijf op te starten. Daarna verhuis ik weer terug naar Amsterdam om hier mijn kinderen op te voeden samen met mijn lieve man. De grootste kast in het huis is natuurlijk mijn kledingkast, waarvan de inhoud varieert van cocktaildresses van Prada tot mijn eigen ontworpen pumps. En we hebben ook een appartement in Parijs voor de shopweekendjes. 




Dus zoals altijd heb ik hier wat tips om je keuze makkelijker te maken:


  • bedenk wat je juist niet wilt, helpt bij mij altijd en als je veel dingen wegstreept blijven de beste over
  • een goede oriëntatie is een goed begin, de moeder van je beste vriendin is toevallig kapster? vraag of je een dagje mee mag lopen.
  •  praat met je ouders, ook zij hebben vroeger moeten kiezen en wie kent jou nou het beste en weet dus precies wat jij ongeveer wilt. 
  • zoek op het internet, dit is een handige site, waar ze filmpjes laten zien over allerlei beroepen: http://www.scholieren.tv

Een vriendin van mij wilde altijd al een jaar highschool gaan volgen in Amerika. En als het aan haar ligt gaat dat ook zeker gebeuren, haar ouders heeft ze al overgehaald nou alleen nog inschrijven. Dit gaat ze doen via een goede internationale organisatie, het EF (Education First). Dus denk jij nou dat wil ik ook! dan kan je op hun site meer informatie vinden > http://www.ef.nl/about-ef/

Nou ik ben heel benieuwd of jullie al weten wat je wilt worden, of heb je nog ideeën/ tips voor andere meiden, laat dat dan even weten en plaats een reactie!  

Dikke kus,
Sanne



1 comment:

  1. ik heb hier oook zooooo'n moeite mee, met dat schrijven !
    ik heb hier eigenlijk echt iets aan ! (=
    dankjeee.

    xloveee '
    daphne

    ReplyDelete